Często zadawane pytania

W ślad za decyzjami Rządu RP od 4 maja uchylony został zakaz działalności obiektów noclegowych (II etap), więc od 4 maja przyjmujemy gości w Dolistowiu.

Treść:

1) Jak wyglądają zasady bezpieczeństwa w Dolistowie w związku z zagrożeniem wirusem COVID–19 ?
2) Czy jeżeli Rząd RP nagle zamknie możliwość przemieszczania się oraz zakaz działalności obiektów noclegowych można odzyskać zadatek?
3
) Czy oferujecie Państwo wyżywienie ?
4) Czy można do domku/apartamentu przyjechać ze zwierzęciem?
5) Jak daleko jest do najbliższego sklepu oraz restauracji?
6) O której najpóźniej jest wymeldowanie?
7) Czy jest u Państwa parking ?
8) Co jest w wyposażeniu apartamentu/domku ? Czy są ręczniki, kubki, pościel ?
9) Czy jest drewno do kominka ?
10) Czy można wypożyczyć rower/narty/sanki ?
11) Czy węgiel na grilla należy zakupić ?
12) Czy można płacić kartą?
13) W jaki sposób jest zabezpieczone ogrzewanie pokojów / domków oraz dostawa wody ciepłej ?

1) Jak wyglądają zasady bezpieczeństwa w Dolistowie w związku z zagrożeniem wirusem COVID – 19 ?

Na stronie Ministerstwa Rozwoju znajdą Państwo szczegółowe informacje i wytyczne obowiązujące w tym zakresie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe
Oprócz spełnienia już teraz wszystkich wymogów sanitarnych nałożonych na nas, dodatkowo podjęliśmy następujące działania:
1. Wynajmujemy trzy oddzielne mieszkania (dwa domki i mieszkanie) zatem nie ma żadnych części wspólnych. Łazienki i kuchnie na wyłączność (kuchnia w pełni wyposażona). Każda rodzina wynajmująca ma zapewnioną intymność.
2. Od lat do sprzątania używamy wysokiej jakości ekologicznych środków czystości (nie szkodliwych dla zdrowia). Ponadto do wszystkich powierzchni w kuchni, łazience, do materaców używamy parownicy (gorąca para).
3. Obecnie wszystkie powierzchnie (blaty, klamki, kabiny prysznicowe, umywalki itd.) odkażamy środkami dezynfekującymi (marki Norenco – norwesko-polski producent przemysłowych środków czystości).
4. We wszystkich pomieszczeniach czekają środki do dezynfekcji rąk oraz powierzchni w domkach i mieszkaniu.
5. Wszystkie pomieszczenia przed pojawieniem się nowych gości będą dodatkowo ozonowane generatorem ozonu (niszczy pleśnie, grzyby i bakterie).
6. My sami dbamy o swoje zdrowie a przede wszystkim żyjąc na łonie natury mamy wysoką odporność i zalecamy przebywanie na świeżym powietrze, w lesie. W Dolistowiu (prawie hektarowa działka) mamy wiele kącików w zagajniku czy nad rzeką, gdzie można wypocząć, ćwiczyć, nabrać sił i wzmocnić odporność. Przyroda bieszczadzka ma silną moc harmonizującą i warto z tego skorzystać.

2) Czy jeżeli Rząd RP nagle zamknie możliwość przemieszczania się oraz zakaz działalności obiektów noclegowych można odzyskać zadatek?

Jeśli w terminie planowanego pobytu Państwa u nas sytuacja w kraju nie zmieni się a ograniczenia, które uniemożliwiają zakwaterowywanie gości (decyzja Rządu RP) pozostaną w mocy, to rezerwacja nie  będzie mogła dojść do skutku. W takiej sytuacji z powodów niezależnych od nas co do zasady zadatek przepada. Zadatek co do zasady jest bezzwrotny jeśli rezerwacja nie dochodzi do skutku z przyczyn niezależnych od nas. W celu sprostowania przyjmujemy zadatki a nie zaliczki. Informacja o formule zadatku znajduje się w regulaminie. Regulamin odnajdziecie Państwo w stopce każdego maila od nas (link do dokumentu) lub bezpośrednio na stronie internetowej http://www.dolistowie.pl/regulamin-rodo/
Jednak ze względu na kryzysową i nietypową sytuację dla nas wszystkich chętnie postąpimy inaczej i możemy  zaproponować „przeniesienie” rezerwacji i tym samym zadatku na inny termin w 2020 r. Oczywiście wybór będzie należał do Państwa. Kalendarz wolnych terminów jest aktualizowany i podany na naszej stronie więc można sobie go sprawdzić.

3) Czy oferujecie Państwo wyżywienie ?

Nie oferujemy wyżywienia jednak domkach oraz w apartamencie  znajdują się kompleksowo wyposażone kuchnie umożliwiające samodzielne przygotowywanie posiłków. Na terenie Dolistowia jest możliwość rozpalenia ogniska oraz grilla. Ponadto z chęcią polecimy okoliczne restauracje oraz firmę kateringową www.smakiagatki.pl, którą dowozi posiłki do Dolistowia lub w uzgodnione miejcie.

4) Czy można do domku/apartamentu przyjechać ze zwierzęciem?

Do domku oraz apartamentu jest możliwość przyjazdu ze zwierzętami: koty, psy itp. Należy ten fakt jedynie wcześniej zgłosić oraz na miejscu sprzątać po swoich przyjaciołach. Nasze Dolistowie mieści się  w Otulinie Parku Narodowego a więc wszędzie dookoła można swobodnie spacerować z psami. Po drugiej stronie szosy jest długie pasmo Otrytu z Chatą Socjologa pod szczytem góry. W naszej wsi jest też wiele „stokówek” czyli wielokilometrowych dróg leśnych gdzie nie ma problemu z chodzeniem ze zwierzętami.  Natomiast Połoniny i najbardziej znane szczyty znajdują się w Parku Narodowym gdzie obowiązuje zakaz wprowadzania psów bez względu na miejsce zakwaterowania czy mieszkania właścicieli psów. My sami chętnie polecimy wiele ciekawych i pięknych miejsc do wędrówek z psem poza Parkiem. Posiadamy tę wiedzę, ponieważ sami wiele wędrujemy od lat z naszymi psami.  Proszę też pamiętać, że teren gospodarstwa jest terenem otwartym. My sami choć mieszkają z nami 2 psy i 4 koty niestety nie sprawujemy opieki nad zwierzętami naszych gości. Planując więc przyjazd do nas, który zakończy się zamknięciem Państwa „pupila” w domku, warto wcześniej o tym pomyśleć i nawet rozważyć zostawienie zwierząt u bliskich albo w psim hotelu jeśli taki jest w Państwa okolicy.

5) Jak daleko jest do najbliższego sklepu oraz restauracji?

Niecałe 500 m od naszego domu znajduje się maleńki, kameralny sklepik (płatność w nim jedynie gotówką). Natomiast 10 km od nas w Lutowiskach znajdują się dwa dobrze wyposażone sklepy spożywcze, gdzie można płacić kartą płatniczą. Restauracje: najbliższa za rzeką około pół kilometra od nas – Pensjonat Caryńska, 5 km od nas w Smolniku Wilcza Jama, w Lutowiskach trzy restauracje. Kolejne znajdują się w Wetlinie, Smereku, Cisnej, w Mucznym.

6) O której najpóźniej jest wymeldowanie?

Doba noclegowa rozpoczyna się o godzinie 15 w dniu przyjazdu a kończy o godzinie 11 w dniu wyjazdu. Istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub wcześniejszy przyjazd (prosimy o kontakt w tej kwestii, ustalamy indywidualnie). Jeśli doba przyjazdu lub wyjazdu za bardzo różni się od oficjalnej godziny zameldowania lub wymeldowania, wówczas należy dokupić dodatkową dobę noclegową wg cennika.

7) Czy jest u Państwa parking ?

Tak, na miejscu są miejsca parkingowe dla gości Dolistowia.

8) Co jest w wyposażeniu apartamentu/domku ? Czy są ręczniki, kubki, pościel ?

W apartamencie i w domkach są: na małżeńskich łóżkach duża kołdra (220×240 cm), dwie duże poduszki i pościel na nie, na pojedynczych łóżkach – mała kołdra, jedna poduszka i pościel na nie, ponadto ręczniki (mały i duży na osobę), w łazience: mydełko w płynie, suszarka do włosów, papier toaletowy, w kuchni: garnki, patelnie, talerze, kubki, sztućce, kafeterka do kawy oraz zaparzacz, czajnik do herbaty elektryczny oraz na gaz, czajnik do zaparzania herbaty, filiżanki, ręcznik i ściereczka do naczyń oraz gąbki do mycia i płyn.

9) Czy jest drewno do kominka ?

Tak, drewno do kominka jest gotowane w/obok domku bez dodatkowych opłat.

10) Czy można wypożyczyć rower/narty/sanki ?

Na dzień dzisiejszy w Dolistowiu mamy jedynie sanki dla dzieci. W pobliżu, kilka domów od nas znajduje się wypożyczalnia rowerów.

11) Czy węgiel na grilla należy zakupić ?

Tak, węgieł drzewny (bieszczadzki buk) można zakupić w lokalnym sklepie (spożywczym) lub na stacji paliw w papierowych workach.

12) Czy można płacić kartą?

Na chwilę obecną nie. Podejmujemy wszelkie starania, aby od wakacji taka usługa była dla Państwa dostępna.

13) W jaki sposób jest zabiezpieczone ogrzewanie pokojów / domków oraz dostawa wody ciepłej ?

Zimą pokoje w apartamencie są ogrzewane przez gospodarzy (kotłownia) – regulacja temperatury na kaloryferach w pokojach przez gości. Ciepła woda jest ogrzewana także centralnie (kotłownia). W domkach źródłem ciepła jest żeliwna koza (o dużej mocy) (palenie drewnem w kozę przez gości), natomiast woda jest podgrzewana w elektrycznym bojlerze automatycznie. Drewno do kominka jest gotowane w/obok domku przez gospodarza bez dodatkowych opłat.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt na dolistowie@dolistowie.pl Chętnie odpowiemy