Często zadawane pytania

Informujemy , że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5
listopada 2020 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia
określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu
epidemii od dnia dzisiejszego do dnia 29 listopada 2020 wprowadzony został zakaz przyjmowania turystów.

UWAGA Według aktualnie obowiązujących przepisów, zakwaterowanie do 27 grudnia 2020 jest dostępne tylko dla gości przebywających w podróży służbowej (np. praca zdalna).

Pobyty służbowe do 29 kwietnia 2021 (poza długimi weekendami oraz świętami wymienionymi na stronie https://www.dolistowie.pl/pakiety/ ) powyżej tygodnia do negocjacji cenowej, wystawiamy FV, oferujemy darmowe wi-fi. Zapraszamy do kontaktu dolistowie@dolistowie.pl

Treść:

1) Jak wyglądają zasady bezpieczeństwa w Dolistowie w związku z zagrożeniem wirusem COVID–19 ?
2) Czy jeżeli Rząd RP nagle zamknie możliwość przemieszczania się oraz zakaz działalności obiektów noclegowych można odzyskać zadatek?
3
) Czy oferujecie Państwo wyżywienie ?
4) Czy można do domku/apartamentu przyjechać ze zwierzęciem?
5) Jak daleko jest do najbliższego sklepu oraz restauracji?
6) O której najpóźniej jest wymeldowanie?
7) Czy jest u Państwa parking ?
8) Co jest w wyposażeniu apartamentu/domku ? Czy są ręczniki, kubki, pościel ?
9) Czy jest drewno do kominka ?
10) Czy można wypożyczyć rower/narty/sanki ?
11) Czy węgiel na grilla należy zakupić ?
12) Czy można płacić kartą?
13) W jaki sposób jest zabezpieczone ogrzewanie pokojów / domków oraz dostawa wody ciepłej ?

1) Jak wyglądają zasady bezpieczeństwa w Dolistowie w związku z zagrożeniem wirusem COVID – 19 ?

Na stronie Ministerstwa Rozwoju znajdą Państwo szczegółowe informacje i wytyczne obowiązujące w tym zakresie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe
Oprócz spełnienia już teraz wszystkich wymogów sanitarnych nałożonych na nas, dodatkowo podjęliśmy następujące działania:
1. Wynajmujemy trzy oddzielne mieszkania (dwa domki i mieszkanie) zatem nie ma żadnych części wspólnych. Łazienki i kuchnie na wyłączność (kuchnia w pełni wyposażona). Każda rodzina wynajmująca ma zapewnioną intymność.
2. Od lat do sprzątania używamy wysokiej jakości ekologicznych środków czystości (nie szkodliwych dla zdrowia). Ponadto do wszystkich powierzchni w kuchni, łazience, do materaców używamy parownicy (gorąca para).
3. Obecnie wszystkie powierzchnie (blaty, klamki, kabiny prysznicowe, umywalki itd.) odkażamy środkami dezynfekującymi (marki Norenco – norwesko-polski producent przemysłowych środków czystości).
4. We wszystkich pomieszczeniach czekają środki do dezynfekcji rąk oraz powierzchni w domkach i mieszkaniu.
5. Wszystkie pomieszczenia przed pojawieniem się nowych gości będą dodatkowo ozonowane generatorem ozonu (niszczy pleśnie, grzyby i bakterie).
6. My sami dbamy o swoje zdrowie a przede wszystkim żyjąc na łonie natury mamy wysoką odporność i zalecamy przebywanie na świeżym powietrze, w lesie. W Dolistowiu (prawie hektarowa działka) mamy wiele kącików w zagajniku czy nad rzeką, gdzie można wypocząć, ćwiczyć, nabrać sił i wzmocnić odporność. Przyroda bieszczadzka ma silną moc harmonizującą i warto z tego skorzystać.

2) Czy jeżeli Rząd RP nagle zamknie możliwość przemieszczania się oraz zakaz działalności obiektów noclegowych można odzyskać zadatek?

Jeśli w terminie planowanego pobytu Państwa u nas będą obowiązywać w kraju ograniczenia, które uniemożliwiają zakwaterowywanie gości (decyzja Rządu RP), to rezerwacja nie będzie mogła dojść do skutku. Zadatek co do zasady jest bezzwrotny jeśli rezerwacja nie dochodzi do skutku z przyczyn niezależnych od nas. Ze względu na kryzysową i nietypową sytuację dla nas wszystkich chętnie postąpimy inaczej i zaproponujemy „przeniesienie” rezerwacji i tym samym zadatku na inny termin 2021 r. ew. 2022 r. Oczywiście wybór terminu będzie należał do Państwa. Kalendarz wolnych terminów jest aktualizowany i podany na naszej stronie więc można sobie go sprawdzić.
W celu sprostowania przyjmujemy zadatki a nie zaliczki. Informacja o formule zadatku znajduje się w regulaminie. Regulamin odnajdziecie Państwo w stopce każdego maila od nas (link do dokumentu) lub bezpośrednio na stronie internetowej https://www.dolistowie.pl/regulamin-rodo/

3) Czy oferujecie Państwo wyżywienie ?

Nie oferujemy wyżywienia jednak domkach oraz w apartamencie  znajdują się kompleksowo wyposażone kuchnie umożliwiające samodzielne przygotowywanie posiłków. Na terenie Dolistowia jest możliwość rozpalenia ogniska oraz grilla. Ponadto z chęcią polecimy okoliczne restauracje oraz firmę kateringową www.smakiagatki.pl, którą dowozi posiłki do Dolistowia lub w uzgodnione miejcie.

4) Czy można do domku/apartamentu przyjechać ze zwierzęciem?

Do domku oraz apartamentu jest możliwość przyjazdu ze zwierzętami: koty, psy itp. Należy ten fakt jedynie wcześniej zgłosić oraz na miejscu sprzątać po swoich przyjaciołach. Nasze Dolistowie mieści się  w Otulinie Parku Narodowego a więc wszędzie dookoła można swobodnie spacerować z psami. Po drugiej stronie szosy jest długie pasmo Otrytu z Chatą Socjologa pod szczytem góry. W naszej wsi jest też wiele „stokówek” czyli wielokilometrowych dróg leśnych gdzie nie ma problemu z chodzeniem ze zwierzętami.  Natomiast Połoniny i najbardziej znane szczyty znajdują się w Parku Narodowym gdzie obowiązuje zakaz wprowadzania psów bez względu na miejsce zakwaterowania czy mieszkania właścicieli psów. My sami chętnie polecimy wiele ciekawych i pięknych miejsc do wędrówek z psem poza Parkiem. Posiadamy tę wiedzę, ponieważ sami wiele wędrujemy od lat z naszymi psami.  Proszę też pamiętać, że teren gospodarstwa jest terenem otwartym. My sami choć mieszkają z nami 2 psy i 4 koty niestety nie sprawujemy opieki nad zwierzętami naszych gości. Planując więc przyjazd do nas, który zakończy się zamknięciem Państwa „pupila” w domku, warto wcześniej o tym pomyśleć i nawet rozważyć zostawienie zwierząt u bliskich albo w psim hotelu jeśli taki jest w Państwa okolicy.

5) Jak daleko jest do najbliższego sklepu oraz restauracji?

Niecałe 500 m od naszego domu znajduje się maleńki, kameralny sklepik (płatność w nim jedynie gotówką). Natomiast 10 km od nas w Lutowiskach znajdują się dwa dobrze wyposażone sklepy spożywcze, gdzie można płacić kartą płatniczą. Restauracje: najbliższa za rzeką około pół kilometra od nas – Pensjonat Caryńska, 5 km od nas w Smolniku Wilcza Jama, w Lutowiskach trzy restauracje. Kolejne znajdują się w Wetlinie, Smereku, Cisnej, w Mucznym.

6) O której najpóźniej jest wymeldowanie?

Doba noclegowa rozpoczyna się o godzinie 16 w dniu przyjazdu a kończy o godzinie 11 w dniu wyjazdu. Jeśli chcą Państwo wydłużyć pobyt, wówczas należy dokupić dodatkową dobę noclegową wg cennika. W szczególnych przypadkach (jeśli nie ma konieczności natychmiastowego sprzątania i przyjazdu nowych gości tego samego dnia), jest możliwość wyjechania później, niż o godzinie 11. Taka możliwość ustalana jest za każdym razem indywidualnie.

7) Czy jest u Państwa parking ?

Tak, na miejscu są miejsca parkingowe dla gości Dolistowia.

8) Co jest w wyposażeniu apartamentu/domku ? Czy są ręczniki, kubki, pościel ?

W apartamencie i w domkach są: na małżeńskich łóżkach duża kołdra (220×240 cm), dwie duże poduszki i pościel na nie, na pojedynczych łóżkach – mała kołdra, jedna poduszka i pościel na nie, ponadto ręczniki (mały i duży na osobę), w łazience: mydełko w płynie, suszarka do włosów, papier toaletowy, w kuchni: garnki, patelnie, talerze, kubki, sztućce, kafeterka do kawy oraz zaparzacz, czajnik do herbaty elektryczny oraz na gaz, czajnik do zaparzania herbaty, filiżanki, ręcznik i ściereczki do naczyń oraz gąbki do mycia i płyn. W łazienkach są pralki i niewielka ilość proszku do prania na powitanie. Od czerwca 2020r. w domkach są nowe, duże i mamy nadzieję wygodne kanapy (z funkcją spania).

9) Czy jest drewno do kominka ?

Tak, drewno do kominka jest przygotowane obok domku  – bez dodatkowych opłat.

10) Czy można wypożyczyć rower/narty/sanki ?

Na dzień dzisiejszy w Dolistowiu mamy jedynie sanki dla dzieci. W pobliżu, kilka domów od nas znajduje się wypożyczalnia rowerów.

11) Czy węgiel na grilla należy zakupić ?

Tak, w węgiel drzewny należy się zaopatrzyć. Jeśli natomiast preferują Państwo grilowanie potraw na drewnie, to jest przygotowane przy domkach.

12) Czy można płacić kartą?

Na chwilę obecną nie. Podejmujemy wszelkie starania, aby od wakacji taka usługa była dla Państwa dostępna. Obecnie możliwe są formy płatności takie jak przelew tradycyjny oraz gotówka.

13) W jaki sposób jest zabezpieczone ogrzewanie pokojów / domków oraz dostawa wody ciepłej ?

Zimą pokoje w apartamencie są ogrzewane przez gospodarzy (kotłownia) – regulacja temperatury na kaloryferach w pokojach przez gości. Ciepła woda jest ogrzewana także centralnie (kotłownia). W domkach źródłem ciepła jest żeliwna koza (o dużej mocy) (palenie drewnem w kozie przez gości), natomiast woda jest podgrzewana w elektrycznym bojlerze automatycznie. Drewno do kominka jest przygotowane w/obok domku przez gospodarzy bez dodatkowych opłat. W zimne dni na powitanie naszych gości rozpalamy w kominkach.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt na dolistowie@dolistowie.pl Chętnie odpowiemy